خشک کردن خرما با اجاق فر
نوشته شده توسط : مدیر

جهت خشک کردن خرما با اجاق فر ابتدا خرماها را روی سینی پخش کنید و آنها را داخل قفسه فر قرار دهید. سپس اجاق را روشن کنید و زمانی که درجه فر به 120 درجه فارنهایت (49 درجه سانتیگراد) رسید آن را خاموش کنید. با یک دماسنح دمای خرما ها را اندازه بگیرید. وقتی که دمای رطب ها به زیر 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتی گراد) رسید دوباره اجاق را روشن کنید و روی 120 درجه خاموش کنید. خرماهایی را که به دمای مطلوب رسیده اند از سینی خارج کنید. این فرآیند را تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دهید.

اگر دماسنج در دسترتان نیست فر را روی 200 درجه فارنهایت قرار دهید و سپس آن را خاموش کنید و خرماها را درون آن قرار دهید. اگر لازم است این پروسه را جند بار تکرار کنید تا رطب ها به میزان مورد نظر خشک شوند. نکته ضروری دیگر این است که خرماها بیش از حد لازم حرارت داده نشوند. دمای بیش از 155 درجه فارنهایت قند میوه را سوزانده و عطر و طعم سوختگی به میوه می دهد.

 

 

خرماها را روی سینی پخش کنید و آنها را داخل قفسه فر قرار دهید. اجاق را روشن کنید و زمانی که درجه فر به 120 درجه فارنهایت (49 درجه سانتیگراد) رسید آن را خاموش کنید. با یک دماسنح دمای خرما ها را اندازه بگیرید. وقتی که دمای رطب ها به زیر 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتی گراد) رسید دوباره اجاق را روشن کنید و روی 120 درجه خاموش کنید. خرماهایی را که به دمای مطلوب رسیده اند از سینی خارج کنید. این فرآیند را تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دهید.

اگر دماسنج در دسترتان نیست فر را روی 200 درجه فارنهایت قرار دهید و سپس آن را خاموش کنید و خرما ها را درون آن قرار دهید. اگر لازم است این پروسه را جند بار تکرار کنید تا رطب ها به میزان مورد نظر خشک شوند. نکته ضروری دیگر این است که خرماها بیش از حد لازم حرارت داده نشوند. دمای بیش از 155 درجه فارنهایت قند میوه را سوزانده و عطر و طعم سوختگی به میوه می دهد.

 





:: برچسب‌ها: خشک کردن خرما با اجاق فر , ,
:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: