خرما و دیابت
نوشته شده توسط : مدیر

سوالی که ممکن است برای بسیاری از افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند پیش بیاید این است که آیا می توان به جای قند از خرما استفاده نمود ؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید میزان قند موجود در خرما و حبه قند را با هم مقایسه نمود . واقعیت این است که میزان قند موجود در خرما با حبه قند تفاوت چندانی ندارد و قند موجود در خرما تنها کمی پایین تر است . از طرف دیگر بسیاری از افراد به بهانه این که قند موجود در خرما فروکتوز به معنای قند میوه است مصرف عادی آن را به بیماران دیابتی توصیه می کنند . تفاوت اصلی فروکتوز – که در میوه هایی مثل خرما وجود دارد - با سایر قندها در این است که فروکتوز دیرتر جذب می شود و این قند هنگامی که جذب شود قند خون را بالا می برد .

پس اولا قند موجود در خرما با حبه قند تفاوت چندانی ندارد ، زیرا قند موجود در یک عدد خرما با وزن ده گرم با یک حبه قند با وزن 5 گرم تقریبا یکسان است . ثانیا تنها تفاوت اصلی قند موجود در خرما با سایر قندها این است که دیرتر جذب خون می شود ، اما هنگامی که جذب شد قند خون را تغییر می دهد . از این مطالب نتیجه می گیریم که افراد مبتلا به دیابت در رژیم غذایی خود هنگام مصرف خرما تمام نکاتی را که در مصرف قند و شکر و سایر مواد غذایی شیرین رعایت می کنند باید به کار ببرند .





:: برچسب‌ها: خرما و دیابت ,
:: بازدید از این مطلب : 739
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: